Steg-för-steg, anmäla ditt event

För att anmäla event på den europeiska portalen måste du skapa ett konto. Det är något fler steg i anmälan på europeisk nivå men i gengäld går det att bli ett av tre arrangemang som får en särskild utmärkelse för bästa event under ALL DIGITAL Week 2020.

En PDF-version av guiden finns på följande länk: 
Guide: Steg-för-steg, så anmäler du ditt arrangemang (pdf)

 


Steg-för-steg att anmäla sitt arrangemang till ALL DIGITAL Week 2020

 

Gå till webbplatsen: https://alldigitalweek.eu/events/ 

 

  1. Först måste ett konto skapas. Välj ”Sign-in”.

 

  1. Registrera ett konto under rubriken ”Create account”.

 

  1. När alla uppgifter är ifyllda trycker du på ”Register”. Då kommer det upp en vy där du kan logga in. Använd den e-post och det lösenord som du nyss registrerade.

 

  1. När du fyllt i dina uppgifter och trycker ”Log In” så kommer det upp en vy där du måste välja ”View map” för att komma vidare till själva anmälan av ditt arrangemang.

 

  1. Nu! Här kan du välja ”Add Event”.

 

  1. Här är formuläret för att anmäla ett arrangemang till ALL DIGITAL Week 2020. På nästa sida kan du se vilka fält som är obligatoriska att fylla i.

 

Här är de olika rubrikerna som ALL DIGITAL har gjort obligatoriska när du anmäler ett arrangemang till ALL DIGITAL Week.

  • Event Name
  • Type of the event (välj bland olika förslag i en drop-down-meny)
  • Online or face-to-face (välj ett av två alternativ)
  • Main theme/focus (välj bland olika förslag i en drop-down-meny)
  • Date start & Time start (24h format)
  • Date end & Time end (24h format)
  • Country (välj bland olika förslag i en drop-down-meny)
  • Organization
  • Address of the event
  • Target Group (välj bland olika förslag i en drop-down-meny)
  • Number of participants* (innan eventet får du gissa på ett ungefär)
  • Short description of the event
    Innan eventet anger du en kort beskrivning om arrangemanget.
    Efter eventet kan du logga in igen och lägga till information om hur det gick. Ändra status då.
    Om du vill delta i Best Event-tävlingen är det viktigt att du skriver på engelska. Du kan till exempel berätta om kunskapsmål, utmaningar och dina intryck av vad som gick bra och vad som inte gick som planerat. Inkludera gärna feedback från deltagare i form av citat och bifoga bilder.
  • The event is (välj “Planned” när du anmäler ditt event)

 

TIPS! Använd Google Translate och översätt till exempel en beskrivning av ditt arrangemang.

https://translate.google.com/

 

 

Hoppa till huvudnavigering